Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
19.07.2023 12:47:33
Elukeskkonna, autostumise ja regionaalpoliitika teema |
|
|
EDIT: https://ekspress.delfi.ee/artikkel/120217395/sahinad-jutud-noorte-autovastasusest-ei-vasta-toele-nad-teevad-uha-rohkem-juhilubasid
tsitaat: |
Transpordiameti andmed näitavad, et alates 2017. aastast on juhilubade tegijate hulk aina suurenenud. Aastal 2017 said esmase juhiloa 7790 noort vanuses 18–25 aastat. Ent aastal 2022 oli samas vanusegrupis esmase juhiloa saajaid lausa 12 050. Need arvud on viimaste aastatega sujuvalt kasvanud.
Ka vanusegrupis 26–70 on märgata suurt kasvu. Aastal 2017 sai neist esmase juhiloa 3968 inimest, aastal 2022 oli esmase juhiloa saajaid selles vanuserühmas juba 5267. |
_________________ HV valuutakalkulaator
viimati muutis Tanel 21.07.2023 08:45:06, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 13:24:55
|
|
|
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
19.07.2023 14:01:25
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas. |
see on omapärane, kuidas autostumise vastu võitlejad kipuvad ikka need olema, kellel pole autot või kes autot igapäevaselt ei kasuta
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 14:05:23
|
|
|
londiste kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas. |
see on omapärane, kuidas autostumise vastu võitlejad kipuvad ikka need olema, kellel pole autot või kes autot igapäevaselt ei kasuta |
Silmakirjalik oleks ju teistmoodi?
Ja minu arvates ei ole auto omamine probleem, isegi kasutamine ei ole probleem. Probleem on, et auto on valik number üks ja teisi variante ei kaalutagi. See ei ole ainult autojuhtide viga, linnade disainil on selles rohkemgi süüd.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
19.07.2023 14:07:22
|
|
|
tsitaat: |
auto on valik number üks ja teisi variante ei kaalutagi.
|
sest puudub pädev ühistransport, eriti maapiirkondades - seal on auto asendamatu
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 14:12:50
|
|
|
Maal elamine ongi kallis, linnad doteerivad seda juba täna meeletult, pole midagi parata. Pool aastat saaks maal väga paljud inimesed ka autota hakkama. Mugavus viib autosse. Vanaema sõitis veel kõrges eas jalgrattaga poodi, häda ei midagi. Tänapäeval saab e-selveri lausa taluhoovi tellida.
Linnades puudub tahe ühistransporti ja teisi alternatiivseid transpordiviise parendada. Auto on prioriteet ja teised liigid vaadaku ise kuidas saavad.
viimati muutis sakinaga 19.07.2023 14:13:15, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
19.07.2023 14:14:44
|
|
|
Nokk kinni, saba lahti. Esmalt ikka ühistransport korda, küllap siis inimesed hakkavad kasutama.
Juba praegu kohati mitmetel liinidel ülerahvastatus - tuleb graafikut tihendada, ehk ühistranspordi sõiduvahendeid juurde hankida.
Praegune tegevus toimetab vastupidi - autost loobumisel pole ühistransportigi, mida saaks enam-vähem samaväärselt kasutada.
Ja teisalt, rongipiletid on päris kallid, perega sõites tuleks autoga sõitmine odavam. Disclaimer: Mul pole midagi ühistranspordi kasutamise vastu.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 14:16:46
|
|
|
Novot, autoga sõitmine on odav, ehk siis automaksu üks eesmärke ongi, et autoga sõitmine oleks kallim ja inimesed mõtleks rohkem alternatiividele. Aktsiisi täna kiiremini tõsta ei saa, siin peame Lätiga koostööd tegema. Automaksu põhiline eesmärk on muidugi raha korjamine riigikassasse.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
19.07.2023 14:23:56
|
|
|
See mingi lastetute möla
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
19.07.2023 14:27:11
|
|
|
tsitaat: |
automaksu üks eesmärke ongi, et autoga sõitmine oleks kallim
|
ja see vaesustab ka inimesi - regionaalpoliitika võib maha kanda.
Autostumine on Eesti üks edulugusid. Odavus, kiirus, mobiilsus.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 14:34:42
|
|
|
Tanel kirjutas: |
tsitaat: |
automaksu üks eesmärke ongi, et autoga sõitmine oleks kallim
|
ja see vaesustab ka inimesi - regionaalpoliitika võib maha kanda.
Autostumine on Eesti üks edulugusid. Odavus, kiirus, mobiilsus. |
Siin jääme fundamentaalselt eriarvamusele. Ja ilmselt ei suuda kumbki meist teist veenda.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
19.07.2023 14:36:33
|
|
|
Eks samasugune ülepea teema mõnele nagu see 5 lapsega muuseumi minek. Veel hiljuti oli 2 tk tasuta ja edasi maksad eraldi juurde...keskkonnakahju või nii
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
iceincube
HV veteran
liitunud: 18.11.2005
|
19.07.2023 15:37:49
|
|
|
Eks auto on mugavus. Käisin enne auto omamist maal rongiga. Mustamägi -> batli jaam -> Viljandi -> maakonnaliin. Kell 6 hakkasin liikuma vist ja lõunaks kohal. Nüüd ilma autota ei taha mõeldagi seda trippi väga.
Aga ise usun, et see polegi probleem mida lahendada. Lapsed, ämmad, maakohad ja ehitusmaterjal ja tööriistad- arusaadav. Auto ju ongi selleks.
Mulle tundub, et probleem on rohkem selles, et Tallinn on ehitatud autoga liikumiseks ja muud variandid on pigem nn "entusiastidele" mitte tavainimestele "no brainer" valikuna. Kõik teised tehku sik-sakke, mingu ringiga ja andku teed igalepoole. Selelks, et sõidutee liiklus sujuks ja oleks mugav. Sõidueesõigusega teede eeliseid saab kasutada vaid juhul kui sõiduteel sõidaks jne.
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
19.07.2023 15:44:13
|
|
|
kust see arvamus, et tallinn on ehitatud autoga liikumiseks?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 15:55:52
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Esmalt ikka ühistransport korda, küllap siis inimesed hakkavad kasutama. |
Kui bussiradade lisamisest rääkima hakatakse, siis miskipärast ununeb see lause ära ja algab jutt autojuhtide ahistamisest.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
19.07.2023 16:09:24
|
|
|
sakinaga, bussiradade lisamine ei tohiks täna ühistranspordi korda tegemises enam eriline vajadus olla. probleem on rohkem ajast ja arust ühistranspordivõrgustikus ja analüüsi ning muutustega kaasas käimise puudumises. selles osas on küll paranemist märgata aga vähe ja see on aeglane.
autojuhtide ahistamise küljest - keelamine ja piiramine võib küll tunduda äge lahendus aga praktikas see üsna mitmel põhjusel päris nii lihtsalt ei käi.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
19.07.2023 16:09:46
|
|
|
Pigem sobivate liinide olemasolu ja graafiku tihedus - bussirajad aitavad muidugi kaasa, ja enamus nendega harjunud.
Aga edasine autode Kesklinnast väljatõrjumine heade alternatiivide puudumisel pole lahendus - niigi Kesklinna ärid kiratsevad.
Tallinn on Kesklinnas olemuselt pudelikael.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
HDvurle
HV pensionär
liitunud: 03.04.2002
|
19.07.2023 17:31:01
|
|
|
londiste kirjutas: |
sakinaga, bussiradade lisamine ei tohiks täna ühistranspordi korda tegemises enam eriline vajadus olla. probleem on rohkem ajast ja arust ühistranspordivõrgustikus ja analüüsi ning muutustega kaasas käimise puudumises. selles osas on küll paranemist märgata aga vähe ja see on aeglane.
autojuhtide ahistamise küljest - keelamine ja piiramine võib küll tunduda äge lahendus aga praktikas see üsna mitmel põhjusel päris nii lihtsalt ei käi. |
Lisaks täina mööda märga m***i veniv ühistransport. Harva kui kiirused tõusevad üle 30-ne.
Mustakalt Piritale kulub sellesama ühistranspordiga 2x rohkem aega kui autoga.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
iceincube
HV veteran
liitunud: 18.11.2005
|
19.07.2023 21:08:38
|
|
|
londiste kirjutas: |
kust see arvamus, et tallinn on ehitatud autoga liikumiseks? |
See tekib kui liigelda mitte autoga Tõin ka mõned põhjused välja.
Autoga liikudes on elu lill.
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
|
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
19.07.2023 22:07:56
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas. |
Miks tuleks autostumise vastu samme ette võtta? Miks autostumine on halb?
_________________ Rakvere parasiit |
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 22:51:23
|
|
|
Rasmus kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas. |
Miks tuleks autostumise vastu samme ette võtta? Miks autostumine on halb? |
Põhiliselt sellepärast, et autodele eelisarendatud infrastruktuur on elu linnades halvemaks teinud. Suurem on müra, saasteainete hulk, tolm, halvem on elukeskkond. Arvestatav osa sõidukiomanikest ei näe probleemi, sest elatakse linnast väljas või äärelinnas, kus see ei ole probleem.
Lisaks liiguvad inimesed vähem. Varem naersime ameeriklaste üle, kes lähevad mõnesaja meetri kaugusele poodi autoga, nüüd on suur osa eestlasi ise nii kaugele jõudnud.
USA-s on värvikalt näha, kuhu piiramatu autostumine viib. Ise seal käinuna ei näe ma, kuidas selles suunas liikumine saaks olla midagi muud kui negatiivne, üsna kurb oli see. Rahvuspargid olid kaunid.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
laurx
HV Guru
liitunud: 25.03.2004
|
19.07.2023 23:03:16
|
|
|
Rongiga kuuekesi tartust tallinna, loomaaeda ja tagasi. Peaks vist kokku arvutama.. gäläks võtab 8 sajale.
_________________ Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER! https://www.yaga.ee/mox-fulder
https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. |
|
Kommentaarid: 1104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
704 |
|
tagasi üles |
|
|
Renka
HV Guru
liitunud: 01.04.2002
|
19.07.2023 23:05:00
|
|
|
rongiga suhteliselt kindlalt kulukam ... kui just mingit eridiili ei olnud
_________________ There is no place like 127.0.0.1
|
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
|
laurx
HV Guru
liitunud: 25.03.2004
|
19.07.2023 23:10:11
|
|
|
Baltast käis vanasti mingi otseliin. Bussikast tulles peab koidus ringi istuma ja vist uue pileti eedikukaardilt aktiveerima. Lisaks peab need rohelised sitatükid ka vist ostma. Mul hakkab juba valutama kui ma mõtlen selle jeblataadi peale mis tallinnas mittetallinnlasena ühistransaga seiklemisel kaasneb nüüd.
Kui ma tallinnas elasin oli id pilet fenomenaalne asi.
_________________ Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER! https://www.yaga.ee/mox-fulder
https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. |
|
Kommentaarid: 1104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
704 |
|
tagasi üles |
|
|
ronny25
HV vaatleja
liitunud: 27.04.2007
|
20.07.2023 00:05:56
|
|
|
Linnas küll võiks pooltel auto olemata olla, selleks et korra aastas maale minna vms, sobib rendikas väga hästi.
Ma ise elan maal, tööl käin Pärnus. Vahetustega töö, 8-20 ja vastupidi. Hommikuseks vahetuseks saaks tööle isegi, buss läheb 06.50. Aga tagasi ei tule ühtegi bussi enam. Ja õhtuses vahtuses ei lähe ka ühtegi bussi enam, viimane linna poole läheb 16 ajal, tagasi koju pole ka võimalik saada holmmikul. Seega ainus lahendus auto. Kevadel viimase ootamatu -20 hommikul hangus uuemal igapäeva liikuril vist küte ära, igatahes 1.5 kildi pärast tee peale jäin. Paarsada meetrit korraga liikudes sain tagasi koju, rohkem liiga tark elektroonika ei lubanud liikuda. Kodus siis mõtlesin, et võtan kaubiku, aga sellel ka aku tühi, pold ammu kasutanud. Siis järgmiseks sai proovitud matkaautot, talv otsa seisnud, ka aku tühi. Tõstsin kuudi aku põhi aku asemele, see ka tühi. Mosset ei hakanud proovimagi, sellel suvekad all. Selle aja peale oli niipalju soojemaks läinud vms, Fordil error eest kadunud ja sain ikka tööle lõpuks.
Aga jutu point see, et maal peab olema auto, ja ka tagavara, millega saab lõpuks tööle. Kui nüüd maksu alla pannakse kõik autod on ikka nutune küll, mosset talvel ei kasuta, kaubikut ja matkaautot korra-paar. Ülejäänud aja olekski need arvelt maas, et mitte maksta makse, pole ju unustatud rondid, kõik omal kohal omal ajal..... Ma ju ei pea neid ajaviiteks, no okei, mosse on puhtalt hobiauto, aga ülejäänusi on vaja.
_________________ Ma olen täiesti normaalne. Hääled peas ütlesid seda mulle... |
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
|