Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elukeskkonna, autostumise ja regionaalpoliitika teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.07.2023 12:47:33 Elukeskkonna, autostumise ja regionaalpoliitika teema vasta tsitaadiga

EDIT: https://ekspress.delfi.ee/artikkel/120217395/sahinad-jutud-noorte-autovastasusest-ei-vasta-toele-nad-teevad-uha-rohkem-juhilubasid

tsitaat:
Transpordiameti andmed näitavad, et alates 2017. aastast on juhilubade tegijate hulk aina suurenenud. Aastal 2017 said esmase juhiloa 7790 noort vanuses 18–25 aastat. Ent aastal 2022 oli samas vanusegrupis esmase juhiloa saajaid lausa 12 050. Need arvud on viimaste aastatega sujuvalt kasvanud.
Ka vanusegrupis 26–70 on märgata suurt kasvu. Aastal 2017 sai neist esmase juhiloa 3968 inimest, aastal 2022 oli esmase juhiloa saajaid selles vanuserühmas juba 5267.

_________________
HV valuutakalkulaator


viimati muutis Tanel 21.07.2023 08:45:06, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 19.07.2023 13:24:55 vasta tsitaadiga

Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 19.07.2023 14:01:25 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas.
see on omapärane, kuidas autostumise vastu võitlejad kipuvad ikka need olema, kellel pole autot või kes autot igapäevaselt ei kasuta icon_smile.gif
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 238 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 213
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 19.07.2023 14:05:23 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
sakinaga kirjutas:
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas.
see on omapärane, kuidas autostumise vastu võitlejad kipuvad ikka need olema, kellel pole autot või kes autot igapäevaselt ei kasuta icon_smile.gif
Silmakirjalik oleks ju teistmoodi? icon_rolleyes.gif

Ja minu arvates ei ole auto omamine probleem, isegi kasutamine ei ole probleem. Probleem on, et auto on valik number üks ja teisi variante ei kaalutagi. See ei ole ainult autojuhtide viga, linnade disainil on selles rohkemgi süüd.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.07.2023 14:07:22 vasta tsitaadiga

tsitaat:

auto on valik number üks ja teisi variante ei kaalutagi.

sest puudub pädev ühistransport, eriti maapiirkondades - seal on auto asendamatu

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 19.07.2023 14:12:50 vasta tsitaadiga

Maal elamine ongi kallis, linnad doteerivad seda juba täna meeletult, pole midagi parata. Pool aastat saaks maal väga paljud inimesed ka autota hakkama. Mugavus viib autosse. Vanaema sõitis veel kõrges eas jalgrattaga poodi, häda ei midagi. Tänapäeval saab e-selveri lausa taluhoovi tellida.

Linnades puudub tahe ühistransporti ja teisi alternatiivseid transpordiviise parendada. Auto on prioriteet ja teised liigid vaadaku ise kuidas saavad.


viimati muutis sakinaga 19.07.2023 14:13:15, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.07.2023 14:14:44 vasta tsitaadiga

Nokk kinni, saba lahti. Esmalt ikka ühistransport korda, küllap siis inimesed hakkavad kasutama.
Juba praegu kohati mitmetel liinidel ülerahvastatus - tuleb graafikut tihendada, ehk ühistranspordi sõiduvahendeid juurde hankida.
Praegune tegevus toimetab vastupidi - autost loobumisel pole ühistransportigi, mida saaks enam-vähem samaväärselt kasutada.
Ja teisalt, rongipiletid on päris kallid, perega sõites tuleks autoga sõitmine odavam. Disclaimer: Mul pole midagi ühistranspordi kasutamise vastu.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 19.07.2023 14:16:46 vasta tsitaadiga

Novot, autoga sõitmine on odav, ehk siis automaksu üks eesmärke ongi, et autoga sõitmine oleks kallim ja inimesed mõtleks rohkem alternatiividele. Aktsiisi täna kiiremini tõsta ei saa, siin peame Lätiga koostööd tegema. Automaksu põhiline eesmärk on muidugi raha korjamine riigikassasse.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 19.07.2023 14:23:56 vasta tsitaadiga

See mingi lastetute möla
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.07.2023 14:27:11 vasta tsitaadiga

tsitaat:

automaksu üks eesmärke ongi, et autoga sõitmine oleks kallim

ja see vaesustab ka inimesi - regionaalpoliitika võib maha kanda.
Autostumine on Eesti üks edulugusid. Odavus, kiirus, mobiilsus.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 19.07.2023 14:34:42 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
tsitaat:

automaksu üks eesmärke ongi, et autoga sõitmine oleks kallim

ja see vaesustab ka inimesi - regionaalpoliitika võib maha kanda.
Autostumine on Eesti üks edulugusid. Odavus, kiirus, mobiilsus.
Siin jääme fundamentaalselt eriarvamusele. Ja ilmselt ei suuda kumbki meist teist veenda.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 19.07.2023 14:36:33 vasta tsitaadiga

Eks samasugune ülepea teema mõnele nagu see 5 lapsega muuseumi minek. Veel hiljuti oli 2 tk tasuta ja edasi maksad eraldi juurde...keskkonnakahju või nii icon_lol.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iceincube
HV veteran
iceincube

liitunud: 18.11.2005




sõnum 19.07.2023 15:37:49 vasta tsitaadiga

Eks auto on mugavus. Käisin enne auto omamist maal rongiga. Mustamägi -> batli jaam -> Viljandi -> maakonnaliin. Kell 6 hakkasin liikuma vist ja lõunaks kohal. Nüüd ilma autota ei taha mõeldagi seda trippi väga.
Aga ise usun, et see polegi probleem mida lahendada. Lapsed, ämmad, maakohad ja ehitusmaterjal ja tööriistad- arusaadav. Auto ju ongi selleks.

Mulle tundub, et probleem on rohkem selles, et Tallinn on ehitatud autoga liikumiseks ja muud variandid on pigem nn "entusiastidele" mitte tavainimestele "no brainer" valikuna. Kõik teised tehku sik-sakke, mingu ringiga ja andku teed igalepoole. Selelks, et sõidutee liiklus sujuks ja oleks mugav. Sõidueesõigusega teede eeliseid saab kasutada vaid juhul kui sõiduteel sõidaks jne.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 19.07.2023 15:44:13 vasta tsitaadiga

kust see arvamus, et tallinn on ehitatud autoga liikumiseks?
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 238 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 213
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 19.07.2023 15:55:52 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Esmalt ikka ühistransport korda, küllap siis inimesed hakkavad kasutama.
Kui bussiradade lisamisest rääkima hakatakse, siis miskipärast ununeb see lause ära ja algab jutt autojuhtide ahistamisest.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 19.07.2023 16:09:24 vasta tsitaadiga

sakinaga, bussiradade lisamine ei tohiks täna ühistranspordi korda tegemises enam eriline vajadus olla. probleem on rohkem ajast ja arust ühistranspordivõrgustikus ja analüüsi ning muutustega kaasas käimise puudumises. selles osas on küll paranemist märgata aga vähe ja see on aeglane.
autojuhtide ahistamise küljest - keelamine ja piiramine võib küll tunduda äge lahendus aga praktikas see üsna mitmel põhjusel päris nii lihtsalt ei käi.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 238 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 213
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.07.2023 16:09:46 vasta tsitaadiga

Pigem sobivate liinide olemasolu ja graafiku tihedus - bussirajad aitavad muidugi kaasa, ja enamus nendega harjunud.
Aga edasine autode Kesklinnast väljatõrjumine heade alternatiivide puudumisel pole lahendus - niigi Kesklinna ärid kiratsevad.
Tallinn on Kesklinnas olemuselt pudelikael.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 19.07.2023 17:31:01 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
sakinaga, bussiradade lisamine ei tohiks täna ühistranspordi korda tegemises enam eriline vajadus olla. probleem on rohkem ajast ja arust ühistranspordivõrgustikus ja analüüsi ning muutustega kaasas käimise puudumises. selles osas on küll paranemist märgata aga vähe ja see on aeglane.
autojuhtide ahistamise küljest - keelamine ja piiramine võib küll tunduda äge lahendus aga praktikas see üsna mitmel põhjusel päris nii lihtsalt ei käi.

Lisaks täina mööda märga m***i veniv ühistransport. Harva kui kiirused tõusevad üle 30-ne.
Mustakalt Piritale kulub sellesama ühistranspordiga 2x rohkem aega kui autoga.

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iceincube
HV veteran
iceincube

liitunud: 18.11.2005




sõnum 19.07.2023 21:08:38 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
kust see arvamus, et tallinn on ehitatud autoga liikumiseks?

See tekib kui liigelda mitte autoga thumbs_up.gif Tõin ka mõned põhjused välja.
Autoga liikudes on elu lill.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.07.2023 22:07:56 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas.


Miks tuleks autostumise vastu samme ette võtta? Miks autostumine on halb?

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 19.07.2023 22:51:23 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:
sakinaga kirjutas:
Seda enam tuleks autostumise vastu samme ette võtta, kui see on kasvav trend. Juhiluba ei tähenda muidugi auto omamist. Endal on autojuhiluba, aga autot ei ole viimased pool aastat. Mootorsõiduk siiski on, mootorratas.


Miks tuleks autostumise vastu samme ette võtta? Miks autostumine on halb?
Põhiliselt sellepärast, et autodele eelisarendatud infrastruktuur on elu linnades halvemaks teinud. Suurem on müra, saasteainete hulk, tolm, halvem on elukeskkond. Arvestatav osa sõidukiomanikest ei näe probleemi, sest elatakse linnast väljas või äärelinnas, kus see ei ole probleem.

Lisaks liiguvad inimesed vähem. Varem naersime ameeriklaste üle, kes lähevad mõnesaja meetri kaugusele poodi autoga, nüüd on suur osa eestlasi ise nii kaugele jõudnud.

USA-s on värvikalt näha, kuhu piiramatu autostumine viib. Ise seal käinuna ei näe ma, kuidas selles suunas liikumine saaks olla midagi muud kui negatiivne, üsna kurb oli see. Rahvuspargid olid kaunid.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.07.2023 23:03:16 vasta tsitaadiga

Rongiga kuuekesi tartust tallinna, loomaaeda ja tagasi. Peaks vist kokku arvutama.. gäläks võtab 8 sajale.
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER! https://www.yaga.ee/mox-fulder
https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 01.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.07.2023 23:05:00 vasta tsitaadiga

rongiga suhteliselt kindlalt kulukam ... kui just mingit eridiili ei olnud
_________________
There is no place like 127.0.0.1

Vaata kasutaja äripakkumisi
PT: Frontend arendaja - Svelte / SvelteKit 0498
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.07.2023 23:10:11 vasta tsitaadiga

Baltast käis vanasti mingi otseliin. Bussikast tulles peab koidus ringi istuma ja vist uue pileti eedikukaardilt aktiveerima. Lisaks peab need rohelised sitatükid ka vist ostma. Mul hakkab juba valutama kui ma mõtlen selle jeblataadi peale mis tallinnas mittetallinnlasena ühistransaga seiklemisel kaasneb nüüd.
Kui ma tallinnas elasin oli id pilet fenomenaalne asi.

_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER! https://www.yaga.ee/mox-fulder
https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ronny25
HV vaatleja

liitunud: 27.04.2007




sõnum 20.07.2023 00:05:56 vasta tsitaadiga

Linnas küll võiks pooltel auto olemata olla, selleks et korra aastas maale minna vms, sobib rendikas väga hästi.
Ma ise elan maal, tööl käin Pärnus. Vahetustega töö, 8-20 ja vastupidi. Hommikuseks vahetuseks saaks tööle isegi, buss läheb 06.50. Aga tagasi ei tule ühtegi bussi enam. Ja õhtuses vahtuses ei lähe ka ühtegi bussi enam, viimane linna poole läheb 16 ajal, tagasi koju pole ka võimalik saada holmmikul. Seega ainus lahendus auto. Kevadel viimase ootamatu -20 hommikul hangus uuemal igapäeva liikuril vist küte ära, igatahes 1.5 kildi pärast tee peale jäin. Paarsada meetrit korraga liikudes sain tagasi koju, rohkem liiga tark elektroonika ei lubanud liikuda. Kodus siis mõtlesin, et võtan kaubiku, aga sellel ka aku tühi, pold ammu kasutanud. Siis järgmiseks sai proovitud matkaautot, talv otsa seisnud, ka aku tühi. Tõstsin kuudi aku põhi aku asemele, see ka tühi. Mosset ei hakanud proovimagi, sellel suvekad all. Selle aja peale oli niipalju soojemaks läinud vms, Fordil error eest kadunud ja sain ikka tööle lõpuks.
Aga jutu point see, et maal peab olema auto, ja ka tagavara, millega saab lõpuks tööle. Kui nüüd maksu alla pannakse kõik autod on ikka nutune küll, mosset talvel ei kasuta, kaubikut ja matkaautot korra-paar. Ülejäänud aja olekski need arvelt maas, et mitte maksta makse, pole ju unustatud rondid, kõik omal kohal omal ajal..... Ma ju ei pea neid ajaviiteks, no okei, mosse on puhtalt hobiauto, aga ülejäänusi on vaja.

_________________
Ma olen täiesti normaalne. Hääled peas ütlesid seda mulle...
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elukeskkonna, autostumise ja regionaalpoliitika teema mine lehele 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.