Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
27.03.2007 11:42:22
|
|
|
Nagu juba öeldud siis omale ise mootori tegemine erilist mõtet ei oma, see läheb lihtsalt liiga kulukaks. UE3'e on arendanud oma ala tipptegijad aastaid ning see töötab kenasti praktiliselt igal platformil. Mängutegijal on märksa odavam osta endale $500k eest mootori litsents ning mitte muretseda riistvara spetsiifika pärast.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
ikruusa
HV kasutaja
liitunud: 01.03.2003
|
27.03.2007 22:16:29
|
|
|
OK, tegelikult täpselt ju ei tea, aga võib arutada . Ma lihtsalt esitasin isiklikku arvamust üldises plaanis - et mis asi võib panna kedagi usinasti softi/mänge "maailmaparemaks" tegema. Lühidalt: raha. Edasi on raske vaielda, aga võib oletada. Mina nt. julgen oletada, et sisseostetud Celli platvormi jaoks sügavuti optimeeritud mängumootor ei tähenda seda, et sa võid oma XB360/PS2 mängu üsnagi copy-pasteerida ja ongi PS3 mäng olemas. See ei ole 500K koodireal süntaksi vahetus, vaid sa pead oma ideed teisiti realiseerima sellesama neetud mootori pärast. Selle arhitektuuri eelised seisnevad justnimelt vägagi erisuguses lahenduses. Ei ole võimalik teha Celli tõsiselt tarbivat abstraktsioonikihti, mille tagant ei saa aru, kas seal on nüüd Core2Duo/PowerPC SMP või Cell Saab teha aga vähem "tõsisemat" kihti. Nt. Linuxi kernel, mis võimaldab igal SPU-l mingi proge käima tõmmata. See ei ole tavaline SMP ja käib läbi spec. spufs failisüsteemi (Linuxis on muidu kõik seadmed failid), aga ikkagi saab mitu programmi korraga käima lajatada. Tavalise threaditud koodi võtmine ja sobivaks portimine võib olla üsna teostatav. Aga see ongi see "odav" portimine ja mitte Cell optimeeritud. Mina kahtlustan, et enamus mänge (ja Celli mängumootoreid) tehakse praegu just sellisena ning Celli tarbitakse sisuliselt SMP-na. Aga Celli iva ei ole SMP!! Kõik on tühipaljad oletused, aga minu jaoks üsna tõetruud.
Sel nädalal peaks ilmuma PS3 Euroopa avalöögi müüginumbrid.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
punktiir
HV Guru
liitunud: 20.07.2004
|
27.03.2007 23:11:21
|
|
|
The Nintendo Entertainment System was sold with Super Mario Bros. in a special package, and resulted in Super Mario Bros. being its most successful game. Also, it is still the record holder for the record 40.23 million copies sold.
|
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
38 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
28.03.2007 11:15:47
|
|
|
ikruusa kirjutas: |
Ei ole võimalik teha Celli tõsiselt tarbivat abstraktsioonikihti, mille tagant ei saa aru, kas seal on nüüd Core2Duo/PowerPC SMP või Cell |
Füüsika, heli ja graafika saab väga hästi mootori poole pealt abstaheerida. Need kolm asja võtavad keskmises mängus kõvasti üle 75% kogu protsessoriressursist, FPS'ides koguni >90%.
Ainus asi mida ei saa eriti lihtsalt* sedasi mootori ülesandeks jätta on custom kood mida juurde kirjutatakse. Võrreldes mootori muude osadega on seda üldjuhul äärmiselt vähe, eriti peale AI ja objektide käitumise suurt midagi polegi mida oleks vaja eriti kõvasti optimeerida. Seda koodi erinevatele platformidele portida on käkitegu võrreldes terve mootori portimisega.
*) Muidugi keegi ei keela kirjutada AI skripte mingis eraldi skriptikeeles mida siis mootor täitma hakkab. Unrealscript peaks teoorias selleks suuteline olema.
kruusa kirjutas: |
Mina kahtlustan, et enamus mänge (ja Celli mängumootoreid) tehakse praegu just sellisena ning Celli tarbitakse sisuliselt SMP-na |
Võimatu pole kuid ma usun et sellist koodi on üsna vähe, just toosama asi mida kirjutavad viimased developerid kes ise mootorit oluliselt ei torgi. Loomulikult kui lõpuks õpitakse ka sellist koodi korralikult Cellile optimeerima siis peaks ka mängude kvaliteet mingil määral kasvama.
Muidu nii palju kui ma aru olen saanud siis SPU'del jooksutatakse programme suht-koht sarnaselt GPUga. Lihtsalt shaderite uploadi asemel uploaditakse eelkompileeritud koodijupp.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
pronto
Kreisi kasutaja
liitunud: 23.03.2006
|
28.03.2007 15:25:14
|
|
|
Füüsikat, heli ja graafikat EI SAA paljuski üle teatava piiri abstraktseks muuta -- või kui, siis ainult sarnaste arhitektuuride korral. Saab vahele kirjutada layeri, mis selle selliseks muudavad, aga sellisel juhul nudib see layer muu hulgas maha ka protsessori omad võimalused.
Näiteks Cryteki üks programmeerija kunagi mingis intervjuus kommenteeris, et näiteks single ja multicore koodi kirjutamine on nagu öö ja päev ning kui multicore jaoks kirjutatud koodi pealt on suhteliselt lihtne allapoole skaleerida, siis vastupidine on peaaegu võimatu. Celli (ja laiemalt PS3) arhitektuur on samamoodi niivõrd erinev ja mitmetasemeline, et sellele porditud kraam ei anna erilist töövõitu -- õnneks on masin piisavalt võimas, et ka "tavalise" protsessorina toimida, kuid reaalsest effektiivsusest ja masina võimaluste ära kasutamisest on asi kaugel. Näiteks väidetavalt on selle ujukomaarvutuste süsteem nõnda erinev, et selle reaalseks realiseerimiseks tuleks graafika ja füüsika spetsiaalselt selle jaoks kirjutada - algusest lõpuni. Või näiteks süsteem, kuidas mitu erinevat tuuma omavahel mälu jagavad ja nõnda teineteist sünkroniseerivad.
_________________ Magento arendused |
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
28.03.2007 15:36:53
|
|
|
pronto kirjutas: |
Füüsikat, heli ja graafikat EI SAA paljuski üle teatava piiri abstraktseks muuta |
Huvitav et see ei ole takistanud kirjutamast cross-platform mängumootoreid ning füüsikamootoreid. Kasvõi tuleta meelde mida suudab teha Havoc ning kuivõrd erinevatel platformidel see töötab.
Ma ei suuda praegu ette kujutada olukorda kus peaks hakkama suures osas kirjutama platformi spetsiifilist koodi et asju korralikult tööle saada. Kas sa suudaksid ehk mõnd sellist juhtumit kirjeldada?
pronto kirjutas: |
Näiteks Cryteki üks programmeerija kunagi mingis intervjuus kommenteeris, et näiteks single ja multicore koodi kirjutamine on nagu öö ja päev ning kui multicore jaoks kirjutatud koodi pealt on suhteliselt lihtne allapoole skaleerida, siis vastupidine on peaaegu võimatu |
Võimatut pole midagi, lihtsalt on keerukas ja rohkem keerukas. Samuti progejate juttu ei tasu alati väga tõe pähe võtta, nad kõik on laisad ning neile meeldib iga asja pärast viriseda, see ei tähenda veel et nad ei suuda neid keerukaid asju ära teha
pronto kirjutas: |
õnneks on masin piisavalt võimas, et ka "tavalise" protsessorina toimida |
Ilma SPE'sid kasutamata peaks PPE arvutusvõimsus jääma kusagile 2-2.5GHz ühetuumse P4 kanti, võibolla isegi veidi madalamale.
pronto kirjutas: |
Näiteks väidetavalt on selle ujukomaarvutuste süsteem nõnda erinev, et selle reaalseks realiseerimiseks tuleks graafika ja füüsika spetsiaalselt selle jaoks kirjutada - algusest lõpuni |
seal on küll pisierinevused kuid üldine värk töötab siiski, 32bit SIMD FP arvutused on suht-koht sarnased igal pool.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
pronto
Kreisi kasutaja
liitunud: 23.03.2006
|
28.03.2007 17:52:05
|
|
|
Ei takistagi kirjutamast .. lihtsalt need ei kasuta võimsamate lahenduste kogu kapasiteeti ära vaid põristavad poolte silindritega. Selles kogu selle jutu point ongi ju.
_________________ Magento arendused |
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
28.03.2007 19:31:29
|
|
|
Miks poolte silindritega? Middleware tegijate eesmärgiks ongi näha rasket vaeva et nende libid jookseks täie auruga kõigil platformidel, enamasti tähendab see ka platformispetsiifilise koodi kirjutamist. Teekide lõppkasutajaid see ei mõjuta.
[edit]
Laiskadest progejatest veel rääkides ...
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=510&Itemid=2
Gabe Newell @ 24 juuli 2005 kirjutas: |
"If writing in-order code [in terms of difficulty] is a one and writing out-of-order code is a four, then writing multicore code is a 10," cautions Newell. "That's going to have consequences for a lot of people in our industry. People who were marginally productive before, will now be people that you can't afford to have write engine or game code. They can't get a big enough picture of what's going on in the box so they'll be a net negative on the project." |
vs "Multi-core in the Source Engine" @ 2 November 2006:
http://www.bit-tech.net/gaming/2006/11/02/Multi_core_in_the_Source_Engin/
http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/valve-multicore.ars/1
Carmac on midagi sarnast antud teemal öelnud kui jutuks oli konsoolide arhitektuur:
http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/crossplatform.ars/5
tsitaat: |
There's sort of this inclination to believe that—and there's some truth to it and Sony takes this position—ok it's going to be difficult, maybe it's going to suck to do this, but the really good game developers, they're just going to suck it up and make it work. |
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
ikruusa
HV kasutaja
liitunud: 01.03.2003
|
29.03.2007 01:10:22
|
|
|
Ho Ho kirjutas: |
pronto kirjutas: |
Füüsikat, heli ja graafikat EI SAA paljuski üle teatava piiri abstraktseks muuta |
Huvitav et see ei ole takistanud kirjutamast cross-platform mängumootoreid ning füüsikamootoreid. |
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessor
Kas sa oled kunagi näinud nendesinaste cross-platform'ide hulgas midagi nii krdi erinevat? Lisavõimsust pakutakse mitme eraldiseisva lisaüksusega, mis pole mitte normaalse CPU moodi. Pigem on need DSP'd. Neil pole cache mälu, vaid lokaalne 256KB RAM, teevad ainult SIMD tehteid ning nad ei oska ise otse mälu kallal käia. Kuidas neile andmed ja käsud kätte juhatatakse, kuidas SIMD registrid andmeid täis aetakse ja tulemus pärast kätte saadakse - see on kõik erinev tavalisest CPUst. Kui sa enne olid nt. harjunud optimeerima kogu andmetöötlust (andmestruktuurid, mälupöördused) eeldusel, et mistahes CPU'l on olemas mingi suurusega L2 cache, siis nüüd sa võid oma koodi ahju visata. Keegi muidugi ei keela seda koodi Celli peal ka jooksutada ja see äkki käibki seal nagu 3GHz Athlon 64 peal. Pilt on ka kindlasti väga ilus, sest sul on suur hi-res LCD ja HDMI ühendus. Aga mida sul ple on see ennekuulmatu visuaalne mängukogemus, mida pole meie planeedil suudetud enne justkui luua.
Kogu see hala käib siin selle pihta, et PS3'ga mänginud inimesed ei kilju vaimustusest. Räägitakse väga ilusast graafikast, aga hi-resiga annabki väga ilusat graafikat teha See mittekiljumine (ja progejate jutud ka) on tekitanud kahtlusi, et pole suudetud Celli jõudlust ära kasutada. Omakorda selle põhjuseks võib kahtlustada, et asi on hetkel lihtsalt rahas ehk tänu Celli eripärasustele kuluks tõsisele optimeerimisele liiga palju aega. See tekitab kahtluse, et Sony on teinud tulevikukonsooli, aga tulevik pole veel siin. Ja see tekitab kahtluse, et kas konsoolide tulevik ikka läheb sinna, kuhu Sony seda lükkab? See tekitab kahtluse, et kui ma ostan praegu selle maailmaparima konsooli ning ka maailmakallima mängu selle jaoks, kas ma saan nüüd siis maailmaparima tehingu ja ennekuulmatu mängukogemuse? Või ma plekin mingit tulevikku kinni, mis ehk kunagi jõuab isegi kohale (s.t. mängud, mis tarbivad reaalselt sedasinast 200 GFLOPSi jõudlust)?
Tõsine mängur mängib maailmaparimat mängu ja ei nuhi mingite GFLOPSide järel. Niipea, kui leidub üliõnnelikke mängureid, kes panevad XB360 ja PS3'l ühe ja sama mängu kõrvuti ning näitavad uhkusega, kuivõrd lahedam on PS3 pilt - niipea mina enam ei hala siin seda teemat. Kui keegi ütleb, et kõrgem hind tuleneb lihtsalt integreeritud vidinatest, siis unustagu ära. PS3 on võimsaim mängukonsool. Näidake, milleks see on võimeline!
Kui nüüd tuleb välja, et PS3 müüginumbrid imevad ka Euroopas lurinaga, siis on asi ikka väga halvasti.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
29.03.2007 13:01:27
|
|
|
ikruusa kirjutas: |
Kas sa oled kunagi näinud nendesinaste cross-platform'ide hulgas midagi nii krdi erinevat? |
Oled sa kunagi võrrelnud PS2't teiste samal ajal olnud platformidega? Celli progemine on selle kõrval nagu lust ja lillepidu, eriti kui arvestada et sellel on võimalik kirjutada tavalist C/C++ koodi. Millal sai sama asi võimalikuks PS2'ga?
ikruusa kirjutas: |
Neil pole cache mälu, vaid lokaalne 256KB RAM, teevad ainult SIMD tehteid ning nad ei oska ise otse mälu kallal käia |
Sisuliselt on neil 256kiB L1 ja L2 cache vahelise kiirusega mälu* ning 2kiB registrfifail, tavalisel x86 prosel on 32biti all ~224 baiti kasulikku registrifaili (GP, SSE, MMX), 64biti all ~384 baiti (GP ja SIMD). Lihtne küll selliste asjadega pole koodi kirjutada kuid võimatu ka mitte. Nagu korduvalt olen öelnud siis suuremamahulised arvutused (füüsika, graafika) peaks üldjuhul jääma kolmanda partei teekide ülesandeks mis siis oskavad ära kasutada iga platformi häid omadusi.
*) L1'l tavaliselt 2-4, L2 ~12-16. IIRC, LS oma peaks jääma kusagile 6-10 tsükli vahele.
SIMD instruktsioone kasutades saab ka vabalt teha skalaartehteid, lihtsalt siis sa ignoreerid kolme ülejäänud registri sisu.
Otse mälu kallal käimine on tõesti suts keerukas, peab DMA'ga pärima uusi tükke. Samas nii palju veel ka infoks, et SPU'dele on kirjutatud suht-koht asjalik software cache mis töötas üsnagi edukalt, piisavalt edukalt et Cellil sai vägagi edukalt tarkvaralist rasterdamist kasutada ning suuremahulisi tekstuure läbi local store streamida.
SPU'l kulub DMA'ga andmete küsimiseks vajaliku paketi koostamiseks-saatmiseks mõni tsükkel. Tavaprose aga lihtsalt vahib niisama päris mitukümmend kuni mitusada tsüklit* kui cachest midagi võtta pole. SPU võib senikaua aga tegeleda muude asjadega ning jätkata tööd andmetega, mis on tal juba olemas. Üks võimalik variant on kasutada väga kergekaalulisi threade, ingliskeeles on nende nimeks fibre. Sisuliselt tähendab see seda, et SPU rakendab üht algoritmi korraga mitmele andmevoole. Kui ühes voos tekib vajadus andmete mälust transpordiks siis siirdutakse kohe järgmise voo kallale. Sedasi suudeti näiteks ray tracingus tõsta efektiivsust keerukamate stseenide puhul kuni ~33%: http://graphics.cs.uni-sb.de/~benthin/cellrt06.pdf
*) ~70 tsüklit K8 puhul, 150-200 P4 puhul, FBDIMMe kasutades 300 ja rohkemgi
Leidsin ka ühe huvitava PDF'i Celli kohta: http://hpc.pnl.gov/people/fabrizio/papers/ieeemicro-cell.pdf
Kui õigesti välja lugesin siis 3.2GHz juures võtab üks SPU DMA transfer aega ~290 tsüklit ehk suts alla 100ns. Kõige hullem polegi võiks öelda.
Cache puudumine võib tegelikult isegi kompilaatori elu lihtsamaks teha kuna ta teab täpselt kus midagi parasjagu asub ning saab arvestada kui kaua läheb aega ühe või teise baidi registrisse laadimisega. Cachega seda lõbu ei ole.
ikruusa kirjutas: |
Kui sa enne olid nt. harjunud optimeerima kogu andmetöötlust (andmestruktuurid, mälupöördused) eeldusel, et mistahes CPU'l on olemas mingi suurusega L2 cache, siis nüüd sa võid oma koodi ahju visata |
Minu jutu tegelik point oli, et kogu selle platformispetsiifilise optimeeritud koodi kirjutamine peaks jääma middleware kirjutajate ülesandeks ning mängude arendajad ei puutuks üldse asjasse. Nemad lihtsalt kirjeldavad oma modeleid libile vajalikus formaadis, nad ei pea hakkama ise kirjutama koodi mis lahendaks kahe ragdolli kokku põrkamisel toimuvat, selle teeb ära vastav library mis kasutab ära antud platformi tugevaid külgi.
Loomulikult peab oma x86 jaoks kirjutatud koodi üsna tugevasti muutma et see ka Celli peal korralikult töötaks. Samas ma olen kindel, et Cellile optimeeritud kood töötaks vägagi efektiivselt ka x86 prose peal, eriti tänu sellele, et mälupöördused on viidud miinimumini. Üldjuhul x86 progejad ei näe sellega eriti vaeva ning seetõttu kirjutavad sageli vähem kui optimaalset koodi
Ma julgeks öelda et ka XB peale pole koodi optimeerimine just kuigi lihtne. Sel on kolm SMT toega tuuma, ehk siis paralleelselt võib joosta kuni kuus threadi. Nood kõik jagavad omavahel 1M L2't. Per thread tähendab see siis ~170kiB ehk pisut rohkem kui pool SPU local store suurusest. Terve prose peale kokku on cache hulk 3x64+1024=1216kiB vs 7*256+64+512=2368kiB.
Hullemaks teeb asja veel see, et cache'i bandwidth on jagatud kolme tuuma peale ning on jupp maad väiksem kui näiteks Core2 või K10/K8L oma, üsna kindlasti on ka latentsus kõrgem kui SPU LS või x86 prosede L2 oma. Muidugi Celli SPU'del on L2'st üsnagi kama, vaevalt et seda eriti kasutatakse nende jaoks.
Süsteemne mälu aga istub kaugel eemal teisel pool GPU'd, miski näkane GDDR3 1.4GHz juures ning üsna kindlalt väga kehvade timingutega kui võrrelda tavalise DDR2'ga, rääkimata sellest, et see bandwidth on jagatud GPU'ga*. Kuna prosest puudub integreeritud mälukontroller siis on mälu viiteag üsnagi suur, ma ei imestaks kui samas suurusjärgus kui Celli SPU'de oma.
*) PS3's on Cellil muutmälu läbilaset üksinda rohkem kui XB'l videomälu läbilase prose ja GPU peale jagatult. Mingil määral aitab muidugi XB'd hädast välja GPU lokaalne puhver.
ikruusa kirjutas: |
Tõsine mängur mängib maailmaparimat mängu ja ei nuhi mingite GFLOPSide järel |
Selle vastu ma ei vaidle, mängureid ei peaks huvitama nende raua võimsus vaid see, kuidas seda ära suudetakse kasutada
Aga tegelikult peaks see arutelu käima hoopis kusagil teises teemas, müüginumbritega pole sel üsna kindlasti mingit pistmist
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
erick
HV Guru
liitunud: 24.01.2003
|
|
Kommentaarid: 104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
94 |
|
tagasi üles |
|
|
ikruusa
HV kasutaja
liitunud: 01.03.2003
|
29.03.2007 23:43:38
|
|
|
Offtopic? Mingil tasemel võib ju siin siiski analüüsida, et millised põhjused võivad/saavad müüginumbreid mõjutada
See, et siin ollakse eriarvamustel, on ju ka positiivne. Sügavamaks aruteluks peaks jah mujale kolima. Vaielda oleks siin küll 8)
Sony+IBM+Toshiba ei ole lollid. Nad on loonud mängude jaoks ülima CPU. Ülim konsool hakkab kõigi jaoks tööle loomulikult siis, kui raua/softi tootjad teenivad sellega raha ja mängurid peavad tulemust ülimaks. PS3 puhul ple praegu veel kumbki element ilmselgelt esiletoodav.
gamespot.com kiidab mitmeid PS3 mänge. Mina arvan, et need mängud oleks siis ka kiidetud, kui PS3 sees tiksuks Core2Duo. Selle teoreetiline jõudlus on küll kuni 20x väiksem kui Cellil (10-20 GFLOPS vs. 200 GFLOPS), aga keegi pole veel teatanud, et Celli peal jooksvad mängud oleks ka 20x realistlikuma esitlusega. Kui ma võrdlen Wii seda elementaarset Sports tennist nende piltidega, mis on GameSpotis PS3 Virtua Tennis 3'st tehtud, siis on tõesti mitmekordne vahe. Wii mäng on odav tasuta demo ja see peabki paras saast olema. Kuigi mängida on väga lahe Raske on ette kujutada, kuidas ma kahe pöidlaga peaks tennist mängima
Ma ei oska aga kommenteerida, et kuidas mõne PC tennisega võrreldes PS3 pilt on.
Anyway... krt on nagu meil siin maailmaparim konsool, aga nagu ple ka. Tegelikult ei maksa ju niipalju rohkem kui teised. Kui tavaline auto maksaks 300k ja kõige parem auto 600k, siis ma ei imesta, kui neid oleks suhtega 50/50. Lisaks on ju PS3'l lisavidinaid, mida teistel ple. See peaks kokkuvõttes justkui platsi teistest puhtaks lööma? Igal tootegrupil on siiski mingi "mõistlik" hind ja PS3 hind on ikka tavapärasest kõrgem. Mõne jaoks ple see kallis, aga ikkagi analüüsitakse, et mida sa oma raha eest saad. Need mõlemad (hind/mida sa saad) kisuvad praegu kindlasti PS3 müüginumbreid alla.
PS3 võiks müüa nigut loom ja nii hullusti, et Microsoft ja Nintendo lähevad ka Celli-taolisele CPUle üle Ja lõpuks saavad Intel ja AMD ka aru, et Sony näidatud moodus jõudlust tõsta on tõestatult parim lahendus Ja multicore hype'st saab multi-engine hype. Sest Sony tegi teistele selgeks selle, millest keegi enne aru ei saanud. Natuke päriselt, natuke irooniliselt.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
29.03.2007 23:58:21
|
|
|
ikruusa kirjutas: |
PS3 puhul pole praegu veel kumbki element ilmselgelt esiletoodav. |
Nats varavõitu ka võibolla. XB peal on praegu väljas juba teise generatsiooni mängud kuid PS3 peal alles esimese omad. Kumb paremini õnnestunud konsool on selgub heal juhul aasta-paari pärast kui saab hakata statistikat tegema.
ikruusa kirjutas: |
Selle teoreetiline jõudlus on küll kuni 20x väiksem kui Cellil (10-20 GFLOPS vs. 200 GFLOPS) |
Tehniliselt küll ma hindaks 2.66GHz Core2Quadro enam-vähem võrdseks PS3's istuva Celliga, kui just mälu läbilase ei hakka C2Q'd pidurdama.
ikruusa kirjutas: |
PS3 võiks müüa nigut loom ja nii hullusti, et Microsoft ja Nintendo lähevad ka Celli-taolisele CPUle üle Ja lõpuks saavad Intel ja AMD ka aru, et Sony näidatud moodus jõudlust tõsta on tõestatult parim lahendus |
Mina oleks üsna õnnelik, kui aasta lõpu poole ilmavalgust nägev 110mm^2 45nm dualcore Core2 koos 6M L2'ga saaks juurde umbes sama suure pindala jagu SPE laadseid DSP'sid. Kui nood oleks ülesehituselt sarnased Celli omadega kuid omaksid kõvasti transse söövaid täiendusi tähendaks see vähemalt 16 SPE lisandumist. Vot see oleks alles monstrum
Muidugi see vajaks ka vähemalt 2-3x suuremat mälu läbilaset kui Core2 seda praegu omab, vastasel juhul nood SPE'd lihtsalt idleksid valdava osa ajast.
x86 ei ole minu arvates just kõige optimaalsem arhitektuur tänapäeval. Paraku pole ka selle asendamine millegi paremaga eriti lihtne kuna mingi nipiga on ju ikkagi tarvis kõik eksisteerivad programmid käima saada.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
ikruusa
HV kasutaja
liitunud: 01.03.2003
|
02.04.2007 23:50:23
|
|
|
Ho Ho kirjutas: |
x86 ei ole minu arvates just kõige optimaalsem arhitektuur tänapäeval. Paraku pole ka selle asendamine millegi paremaga eriti lihtne kuna mingi nipiga on ju ikkagi tarvis kõik eksisteerivad programmid käima saada. |
Justament Siiski - "mingi nipiga" tuleb lugeda "nipiga, et investeerin softiarenduse projekti *Windows for PowerPC* ja teenin head kasumit"
Klge - kus on PS3 müüginumbrid??
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
03.04.2007 00:01:01
|
|
|
tsitaat: |
Windows for PowerPC |
Nats hiljaks jäid sellega
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT_3.51
Aga jah, aitab kah OT'st seekord. Tahaks juba ise ka kuulda kuidas PS3'l EU's edeneb.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
DODONPACHI
HV veteran
liitunud: 12.10.2005
|
03.04.2007 00:47:33
|
|
|
tsitaat: |
PS3 notches up 400 million across Europe
David Reeves reveals to MCV the full PS3 launch weekend sales figures across Europe.
600,000 PS3s were sold across PAL territories, putting a staggering 400 million through retail in a spectacular opening weekend.
The news comes on the back of ChartTrack confirming that in the UK, the next generation Sony machine has notched up 165,000 sales, making it the fastest-selling home console in history.
As expected, the UK was the number one PAL territory but SCEE president David Reeves hailed the performance of PS3 in other markets, too.
France did very well, he told MCV. Sales were around half of the UK, with Spain and Portugal slightly behind that. Germany, too, saw strong sales of around the 50-60,000 mark."
We saw around Euro 400 million sales going through retail across PAL territories in two days; thats certainly a big figure, which were very proud of.
Sony also confirmed to MCV that around 150,000 consumers had registered with the PS3 Network during the two days. |
http://www.mcvuk.com/news/26354/PS3-notches-up-400-million-across-Europe
Need on tõenäoliselt kõige aktuaalsemad numbrid senini. Euroopa kohta ei liigu reeglina kuigi täpseid numbreid mistõttu lihtsalt pressitekstide jms. suhtes silmi lahti hoida tuleb ja haarata kinni sellest, mis saadaval on.
_________________ It is easier to imagine the end of the world than the end of capitalism. -- nüüd saadaval ka eesti keeles |
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
ikruusa
HV kasutaja
liitunud: 01.03.2003
|
04.04.2007 22:20:37
|
|
|
Pressitekst võib vabalt heatahtlik poolvale olla
Kord olla olnud, et mina majandasin live Web streami. Pealik küsis, et palju vaatajaid on. Mina vaatasin, et unikaalseid IP's oli 1h jooksul 10. See ei kõlvanud kuhugi ja ütlesin, et kokku jälgib meid pidevalt ca. 50 (kõik klikid ausalt kokku). Rahvale teavitati, et läbi neti jälgivad meid tuhanded inimesed
Siis nägid teised firmad, et asjal on jumet ja see webi stream on üks tore asi. Ja ka tarbijatel tekkis huvi, et no kui niipaljud vahivad läbi neti, siis järelikult on asi cool. Et nagu peaks ise ka järgmine kord vaatama
Selline lugu. Natuke valetati, aga näed mõjus ju positiivselt.
Anyway, PS3 on oma purtsu ära teinud ja selle ning Wii summaarne müüginumbrite vahe on nüüd tühipaljas 2x (kui numbrite saite uskuda). Siinkohal tänaks kõiki PS3 omanikke suurepärase tehnoloogia toetamise eest. Ühtlasi võiks igaüks veel Apple Mac'i ka osta Ei noh see oli nali.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
Jalutaja
HV kasutaja
liitunud: 10.11.2002
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
05.04.2007 11:15:25
|
|
|
heh, mul on tunne, et selle video autor ei jaga matsu eriti hästi
Too saidi autor lihtsalt tekitas juurde automaatse numbrite suurenemise, suurenemise kiirus sõltub varasemast konsooldie müügiarvust. Neid arve uuendatakse siis, kui on kuulda infot uutest müüginumbritest. Praeguseks on lehe all näha ka graafik, mis näitab konsoolide müüginumbreid läbi aegade.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
DODONPACHI
HV veteran
liitunud: 12.10.2005
|
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
Winterwind
One
liitunud: 19.05.2002
|
05.04.2007 16:46:24
|
|
|
enamus esimese nädala müüdud ps3-dest olid preorderid. keegi võiks nüüd teise nädala numbreid näidata..
huvitav oleks näha kas müügiedu jätkus.. ega ikka ei jätkunud küll.
http://www.the-inquirer.com/default.aspx?article=38712
PS3 sales down 80 per cent in week two
tsitaat: |
Whilst Sony reported better-than-expected sales of 165,000 consoles in the first week on sale - including the 100 or so chaps that got free tellies at the London launch - second week sales were in the region of 33,000 consoles, which is, well, a pretty significant drop off. |
jne-jne-jne
|
|
Kommentaarid: 1007 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
1 :: |
727 |
|
tagasi üles |
|
|
ikruusa
HV kasutaja
liitunud: 01.03.2003
|
08.04.2007 02:24:53
|
|
|
Sony teab oma probleemist ise kõige paremini. Über LCD kauba peale, kui PS3 ostad.... ohh.
Sony't on siin juba sõimatud küll, aga ma ei saa noh. Krt teistele ärategemiseks oleks PS3 raw powerist (ja uutest lisateenustest) piisanud küll, aga pidi ikka mingi Blu-ray teemaga jamama. Peaks kontrollima, aga ma eeldan, et selles on konks. Ja Celli uudsest programmeerimise mudelist oleks olnud ka küll, et panna mängutööstus natuke uue asjaga eksperimenteerima ehk raha kulutama. Mängutootjad tahaks seepeale muidugi näha, et kuidas Sony jällegi on teinud õiged panused ja et konsoole müüakse mühinal.
Poleks Sonyl oma filmitööstust ja ma ei tea mis fantaasiaid - oleks Sony ainult konsoolitootja, siis oleks maailm ehk sellest next-gen optical jamast pääsenud ja müük oleks alanud 1a. varem. Aga nüüd kratsivad paljud potentsiaalsed ostjad tükk aega (ehk isegi mõned aastad) veel kukalt ja Sony teab seda juba ette, et PS3'e ei imeta vaakumisse nagu Wii'ga juhtus. Võtmeturgudel pakutakse isegi tasuta nodi pealekauba. See jutt on ammu teada ja ei peaks niipalju sellest pläkutama, aga Cell prosest on niiiii kahju, et see sellise jama sisse on mässitud. Tervest konsoolist tegelikult. No see ei ole fantastiliselt geniaalne strateegia Sony poolt.
See nexgenwars.com debunk oli nagu jah... 18a. inimene oskab ka pressiteateid lugeda ja teha elementaarset prognoosi olemasolevate numbrite põhjal. Vaatavad need, kes ise ei viitsi mujalt jälgida. Selles point ongi. Et numbrid lihtsalt tiksuvad? No aga tiksuvadki ju
E:
googeldades leiab sellist vanemat juttu, et kui kogu PS3'e BOM (riistvara omahind) on $800, siis Blu-ray on sellest $350. Ohh.. Sony oleks kõigi rõõmuks võinud DVD seadmega startida. Oleks letihinna rihtinud kuhugi EUR400 kanti ja bueno.
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
DODONPACHI
HV veteran
liitunud: 12.10.2005
|
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
ikruusa
HV kasutaja
liitunud: 01.03.2003
|
17.04.2007 23:23:49
|
|
|
Otsisin selle lingi mõjul (sest saksat mina ei mõista üle 7 sõna) veel tüübi juttu. Stringer on päris otsese ja karmi ütlemisega. Ta üldse ei varjagi, et see tema imeline jurakas käib poole auruga, on ajast ees ja maksab päris palju.
Despite understandable concern about the cost and so forth, the whole purpose of PlayStation 3 is to create future opportunities.
--Howard Stringer, CEO, Sony
PS3 games like Resistance: Fall of Man and the upcoming Motorstorm already look fantastic. Sony CEO Howard Stringer (right) argues that these games are barely using 25% of the system's "bandwidth." He also thinks Sony can break even on PS3 costs at the end of this year.
Sony's Stringer: If PS3 fails, it's because it's "Mercedes" of consoles.
jmt.
Respekt ses osas. Ei aeta mingit udu.
Aga see 800k... see on ehk siiski ainult euroopa number?
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
beastbeats
HV Guru
liitunud: 26.12.2006
|
17.04.2007 23:28:47
|
|
|
tsitaat: |
Aga see 800k... see on ehk siiski ainult euroopa number?
|
Jah!
_________________ Päevad lõpevad siis, kui lased neil minna...
M: Uus/pakendis Fjern Fjork Titanium Forked Spoon - 10€ |
|
Kommentaarid: 360 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
|
|